Renkaiden tyhjeneminen ei ole hauskaa. Ja rengastekniikan kehityksen myötä niitä tapahtuu harvemmin kuin ennen. Joitakin renkaita ei itse asiassa tarvitse edes vaihtaa, jos ne räjähtävät – ne voivat ”tyhjentyä” lyhyen aikaa. Silti kolhuja ja räjähdyksiä tapahtuu, ja useimmat autoilijat pelkäävät seuraavaa vaihetta: renkaan vaihtoa. Monet ihmiset todella istuvat autoonsa ilman valvontaa, soittavat tiepalveluun ja odottavat ammattilaista tekemään likaiset työt.

Se on hyvä, mutta voit tehdä useita asioita tehdäksesi renkaan vaihtamisesta paljon helpompaa ja vähemmän pelottavaa. Ilmeisesti sinun tulee olla perehtynyt auton nostamiseen, mutterien löysäämiseen sekä renkaan ja pyörän irrotukseen. Mutta jos tiedät, miten se tehdään, etkä silti halua tehdä muutosta, tässä on joitain vinkkejä.

Tunne tunkkisi

Useimmissa autoissa tunkki on koottava ennen kuin sitä voidaan käyttää auton nostamiseen tarpeeksi, jotta rengas irtoaa ja korvataan ”donitsilla” tai väliaikaisella vararenkaalla – pienellä renkaalla, joka on suunniteltu viemään sinut huoltoon. asemalle kunnollista renkaiden korjausta tai vaihtoa varten.

Et halua odottaa, kunnes sinulla on reikä selvittääksesi tunkin. Sen kokoaminen vie vain noin viisi minuuttia, joten käytä siihen jonkin aikaa valmisteluun eräänä iltapäivänä. Olet iloinen siitä, jos teit räjähdyksen pimeänä, sateisena yönä.

Varmista, että väliaikainen varaosa on hyvässä kunnossa

Rengas on tarkistettava aina silloin tällöin. Et halua sen olevan myös tasainen – tavallaan päihittää varmuuskopion tarkoituksen. Paras tapa tehdä tämä on tehdä siitä rutiini, kun tarkistat rengaspaineet. Nykyaikaisissa autoissa tiedät, että sinulla on rengaspaineongelmia, koska auto varoittaa sinua varoitusvalolla. Joten kun tutkit tätä ongelmaa, käytä muutama ylimääräinen minuutti tilapäisen varaosasi tarkistamiseen.

Sinun ei tarvitse edes tehdä sitä itse – voit tehdä sen melkein millä tahansa huoltoasemalla ja jopa joissakin autopesuissa. Sama pätee, jos sinulla on täysikokoinen vararengas.

Estä puhkeaminen ensin

Rengaspaineen tarkistamisesta puhuttaessa, jos teet sen noin kerran kuukaudessa, tiedät aina, ovatko renkaasi kunnolliset eivätkä ali- tai ylipaineet. On myös hyvä käytäntö seurata renkaiden kulumista. Katso kulutuspinnan kunto. Jos se näyttää huonolta tai epätasaiselta, saatat joutua vaihtamaan yksi tai useampi rengas. Mutta saatat joutua kääntämään tai kohdistamaan renkaita uudelleen kulumisen tasaamiseksi.

Ja ole tietoinen siitä, kuinka vanhoja renkaasi ovat. Yksikään rengas ei kestä ikuisesti, ja kun se on käyttöikänsä lopussa, se on paljon todennäköisemmin rikki.

Pidä tietä silmällä

Amerikka on surullisen kuuluisa murenevasta infrastruktuuristaan. Jokaisen kulman takana ammottava kuoppa odottaa tappaakseen renkaasi. Liian rennosti ajaminen tiellä ilman, että sen muotoa arvioidaan, aiheuttaa ongelmia. Säädä ajamistasi vähemmän aggressiivisiksi huonoilla teillä – ja välttää kaikin keinoin suuria kuoppia, kuoppia ja niin edelleen navigoidessasi tiellä.

Valmistaudu puhkeamaan, kun se tapahtuu

Voit tehdä kaiken oikein ja silti räjäyttää rengasta. Tein sen – mäkisellä LA-alueella, pimeässä – kun peräänin autoni terävälle murtunutta betonipalalle. Puomi! Kuollut rengas. Onneksi minulla oli autossa kaikki mitä tarvitsin renkaan vaihdon helpottamiseksi.

Minulla oli taskulamppu, jonka akkuja tarkistin usein. Ja minulla oli ylimääräisiä akkuja varmuuden vuoksi. Minulla on myös hyvät työhanskat suojaamaan käsiäni, muista myös www.netticasino.com/kolikkopelit/. Minulla oli myös sadetakki – vaikka ei satanutkaan, joten minun ei tarvinnut käyttää sitä. Eikä ole haittaa, jos sinulla on vanha takki tai paita, joka estää itseäsi likaantumasta. Yksi tai kaksi rättiä on yhtä hyvä idea.

Tämä viimeinen osa on tärkeä: Autossasi pitäisi olla se, mitä tarvitset renkaan vaihtamiseen pahimmassa mahdollisessa kunnossa asuinpaikallesi. Tämä tarkoittaa lämmintä takkia, hattua ja hanskoja, jos metsän kaula on alttiina talvisäille. On myös hyödyllistä olla varoitussoihdut käsillä, jos tasaus tai räjähdys tapahtuu moottoritiellä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.