• Uuden sukupolven VF (Very High Flexion) -teknologia laajentaa nykyistä maatalousrenkaiden valikoimaa
  • 40 % enemmän hyötykuormaa aiemmilla ilmanpaineilla ja/tai yhtä paljon hyötykuormaa 40 % pienemmillä ilmanpaineilla
  • Säästää viljelijöiden aikaa ja polttoainetta tehokkuudesta ja tuottavuudesta tinkimättä

Continentalin maatalousrenkaiden odotetuin uutuus, erittäin joustava VF (Very High Flexion) -tekniikka esitellään marraskuussa Agritechnica-messuilla Saksan Hannoverissa. Uusi VF-tekniikka on esillä uuden sukupolven TractorMaster- ja CombineMaster-maatalousrenkaissa.

VF-renkaiden rakenteen erittäin joustavat kylkialueet parantavat tehokkaasti renkaiden kestävyyttä ja suuntavakautta matalilla ilmanpaineilla tai suurilla kuormilla. Tämän on mahdollistanut renkaan optimoitu vyö- ja jalkaosan rakenteiden geometria.

Uusi VF-tekniikka takaa täydellisen joustavuuden

Viljelijöiden monimuotoinen työympäristö vaatii paljon myös maatalousrenkailta. Uuden VF-tekniikan ansiosta viljelijöiden ei enää tarvitse käyttää aikaa jatkuvaan rengaspaineiden säätelyyn eri työvaiheissa, ajoivatpa he kuormatulla tai tyhjällä ajoneuvolla, tiellä tai pellolla. VF-renkaiden lisääntyneen joustavuuden ansiosta kuormituskapasiteetti pysyy tasaisena kaikilla nopeuksilla. Rengaspainetta voidaan vähentää heikentämättä suorituskykyä – niinpä eri tilanteissa saavutetaan silti vakiorenkaan toimintaa vastaava suorituskyky.

Johdonmukaista suorituskykyä tieltä pellolle

Uudet VF-renkaat pystyvät 40 % alhaisemmilla rengaspaineilla samaan suorituskykyyn ja vetotehoon kuin vakiorenkaat. Vaihtoehtoisesti VF-renkaat kykenevät kuljettamaan huippunopeuksilla 40 % suurempia kuormia kuin vakiorenkaat samoilla rengaspaineilla. Kun viljelijät vapautuvat jatkuvasta vaivasta säätää rengaspaineita, he saavat käyttöönsä renkaiden koko potentiaalin: maaperän tiivistyminen vähenee, kun alhaisilla ilmanpaineilla renkaan kosketuspinta suurenee. Myös maantiellä saavutetaan täysi suorituskyky ja kestävyys matalasta rengaspaineesta huolimatta.

Bead-teknologiasta lisää vetotehoa pellolle

Renkaan jalkaosan rakenne on erittäin tärkeä, sillä se varmistaa renkaan oikean istuvuuden vanteelle. VF-renkaiden jalkaosan teknologia on optimoitu. Jalan profiili on aiempaa laajempi ja joustavampi sekä välikerroskumin kärki pienempi, minkä ansiosta renkaan jousto paranee ja komponenttien välinen rasitus vähenee jopa ajettaessa hyvin raskailla kuormilla tai alhaisilla rengaspaineilla. Tämä varmistaa renkaille pitkän huolettoman käyttöiän.

Luja vyörakenne ehkäisee muodonmuutoksia ja vaurioita

VF-renkaiden korkeat vaatimukset on huomioitu myös renkaan vyörakenteessa. Vakiorenkaat voivat vaurioitua nopeasti, kun rengaspaineet ovat alhaiset tai kuormat liian suuret. Uusissa VF-renkaissa on pienempi muodonmuutos- ja vaurioriski, sillä niiden vyö- ja olkapääalueet ovat aiempaa laajemmat ja jämäkämmät.

N.flex-teknologia vahvistaa kyljet

VF-renkaat hyödyntävät N.flex-teknologian parhaita ominaisuuksia. Patentoitu runkomateriaali vaimentaa joustavasti iskuja ja palauttaa renkaan alkuperäisen muodon tehokkaasti. Tämä takaa renkaille erityisen hyvän kestävyyden, pyöreyden sekä mukavan ajokokemuksen.

Kolme uuden tekniikan rengasta

Uutta VF-tekniikkaa on saatavilla kolmessa rengasmallissa: VF TractorMaster Hybrid, VF TractorMaster ja VF CombineMaster. Ensimmäiset VF-sarjan renkaat ovat myynnissä vuoden 2020 alusta lähtien.

Lähde: MyNewsDesk

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *