• Talvirengas Conti Scandinavia Extreme HD3 tuo markkinoille ennennäkemättömän ylivoimaiset pito-ominaisuudet.
  • Rengas on kehitetty vaativiin kuljetuksiin ja olosuhteisiin mäkisille ja mutkaisille teille.
  • Uudessa vetoakselirenkaassa on Continentalin historian suurin lamellimäärä.

Continental tuo markkinoille uuden kuorma-auton renkaan. Conti Scandinavia Extreme HD3 on vetoakselin rengas, joka on kehitetty tavara- ja henkilökuljetuksiin ankarien talviolosuhteiden alueille. Rengas sopii erinomaisesti alueelliseen liikenteeseen lumen peittämillä mäkisillä ja mutkaisilla teillä.

Uutuusrengas toimii erikoiskuljetusolosuhteissa ja kestää suurta vääntömomenttia. Rengasta suositellaan erityisesti yhden vetoakselin kuorma-autoille, joilla haasteita riittävän pidon saamisessa. Uutuus soveltuu erityisesti Suomen, Ruotsin ja Norjan olosuhteisiin, joissa lämpötila laskee jopa -50 asteeseen ja joissa kuorma-autojen on toimittava äärimmäisissä lumi- ja jääolosuhteissa.

Continental on kuunnellut tarkasti alueelta saatua asiakaspalautetta, jossa toivotaan yhä paremman suorituskyvyn talvirenkaita. Conti Scandinavia -rengassarja on kehitetty vaihtelevissa tieolosuhteissa ajettaville ajoneuvoille ja tarjoamaan parasta mahdollista talvipitoa ajokilometreistä ja kestävyydestä tinkimättä.

Aluksi uutuudesta on saatavana rengaskoko 295/80 R 22.5, koot 315/80 R 22.5 ja 315/70 R 22.5 tulevat markkinoille ensi vuoden puolivälissä.

Erinomainen pito ja kestävyys

Continentalin tutkimus- ja tuotekehitysosaston tavoitteena oli kehittää kuviointi, joka takaa parhaan mahdollisen pidon kaikissa äärimmäisissä talviolosuhteissa. Tuloksena syntyi vetoakselin rengas, jossa on Continentalin pitkässä talvirenkaiden valmistushistoriassa ennennäkemätön lamellimäärä (yli 100).

Uudessa Conti Scandinavia Extreme HD3:ssa on käytetty seuraavia tekniikoita:

  • leveät olka-alueen urat takaavat maksimaalisen pidon pehmeässä lumessa koko renkaan käyttöiän ajan
  • materiaalin suuri luonnonkumin osuus takaa erinomaisen elastisuuden jopa erittäin alhaisissa lämpötiloissa (-50 °C)
  • kolmiulotteisilla lamelleilla on kaksi tehtävää: 1. toimia limittävänä rakenteena palojen välissä, mikä vähentää luistoa ja muodonmuutosta; 2.tarjota laajempi lumeen tarttuva pinta ja mahdollistaa parempi pito
  • vaihteleva lamellien syvyys ja tietty syvyyssuhde optimoivat palojen mekaanisen stabiiliuden
  • suuri putken muotoinen säde palojen alaosassa vähentää jännityshuippuja ja parantaa kestävyyttä

Tavoitteena kuljettajan turvallisuus

”Continentalin laajaa osaamista ja tietotaitoa talvirenkaiden suorituskyvystä on hyödynnetty suunniteltaessa kaikki tarpeet kattava kuorma-autojen rengassarja. Tämä tarkoittaa erikoisrenkaita, jotka kattavat kaikki vaativat olosuhteet sekä yleisrenkaita, jotka kattavat yleiset talviolosuhteet. Tarkoituksenamme on aina maksimoida kuljettajien turvallisuus ja helpottaa ajoneuvon hallintaa myös ääriolosuhteissa”, markkinointipäällikkö Marko Pursiainen kertoo.

Asiakkaiden kenttätestit uudella Conti Scandinavia Extreme HD3:lla todistivat sen kestävyyden raskaissa kuorma-autoissa, joissa suuret vääntömomentit ja kuormat kuormittavat renkaan rakennetta ja kulutuspintaa äärimmilleen varsinkin jyrkissä mäissä liukkailla teillä. Renkaan suorituskykyominaisuudet osoittautuivat hyviksi myös kaukolinja-autoissa teillä, jotka ovat lumisia koko talvikauden ja joilla auraustiheys on normaalia harvempi.

Testiajot kertovat: renkaaseen voi luottaa

Keminmaalaisen Pohjaset Oy:n toimitusjohtaja Janne Pohjanen pääsi testaamaan uutta rengasta tutussa ympäristössä. Yritys kuljettaa metsäteollisuuden tuotteita Pohjois-Suomessa, jossa sääolot ovat olleet viime vuosina nopeastikin vaihtelevia ankarista pakkasista plusasteisiin. Kuorma-autojen vuotuinen ajokilometrimäärä on jopa 400 000 kilometriä ja ajoneuvoyhdistelmien kokonaispaino peräti 76 tonnia.

”Kun sää vaihtelee kesästä talveen samalla ajomatkalla, renkaisiin on voitava luottaa. Totesimme Conti Scandinavia Extreme HD3:a testatessamme, että se onnistui kaikissa haasteissa ja oli kaikin tavoin parempi aiemmin samoissa olosuhteissa käyttämiimme renkaisiin verrattuna. Pito, suuntavakaus ja kitka liikkeelle lähdettäessä olivat erinomaiset, ja juuri nämä ominaisuudet ovat meille tärkeintä”, Pohjanen sanoo.

Lähde: MyNewsDesk

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *