• Continental auttaa liikennöitsijöitä toimimaan vastuullisemmin auttamalla heitä valitsemaan oikeanlaisen renkaan ja tarjoamalla rengasseurantaa sekä rengasrunkojen pinnoitusta
  • Conti360° Solutions: kalustoratkaisut kestävän kehityksen edistämiseen
  • ContiLifeCycle: renkaiden pinnoitus vähentää uusiutumattomien luonnonvarojen kulutusta jopa 70 prosentilla

Continental auttaa kuljetusyrityksiä ja liikennöitsijöitä vastaamaan tulevaisuuden tarpeisiin. Tavoitteena on tehdä kuljetuskalustosta entistä vastuullisempaa, tehokkaampaa ja digitaalisempaa. Continentalin ratkaisut ja teknologiat säästävät luonnonvaroja ja alentavat ajoneuvojen hiilijalanjälkeä. Fokuksessa on neljä osa-aluetta: ilmastonsuojelu, puhdas liikkuvuus, kiertotalous ja vastuullinen hankintaketju. ”Tehokkuusajattelu ja vastuullisuus ovat tulleet kilpailukykytekijöiksi kuljetusyrityksille”, sanoo Continental 360° Solutions johtaja  Ralf Benack. ”Matala vierintävastus kuuluu jo oleellisesti renkaiden teknisiin ominaisuuksiin, ja haluamme että vastuullisuus kattaa koko renkaan elinkaaren.” Continentalilla vastuullinen renkaanvalmistus alkaa raaka-ainehankinnasta ja kattaa koko tuotantoprosessin, jonka tuloksena ovat kestävät ja energiatehokkaat renkaat. Renkaiden elinkaari päättyy renkaiden pinnoitukseen ja tavoitteena on hyödyntää mahdollisimman paljon vanhojen renkaiden kierrätyksestä saatavia raaka-aineita. Tämän mahdollistaa Conti360° Solutions-hallintaohjelmisto, joka auttaa valitsemaan oikean renkaan, monitoroi rengasdataa ja lopuksi hoitaa kuluneiden renkaiden talteenoton ContiLifeCycle-ohjelman kautta.

Conti360° Fleet Solutions: oikea rengasvalinta ja digitaalinen renkaiden hallinta

ContiFitmentService auttaa asiakkaita valitsemaan sovelluksen avulla oikeanlaisen renkaan. ContiConnect puolestaan on digitaaliseen rengasmonitorointiin tarkoitettu erilaisista moduuleista koostuva työkalu, jonka asiakkaat voivat rakentaa omiin tarpeisiinsa sopiviksi. Renkaiden sisällä olevien antureiden avulla ContiConnect tarjoaa liikennöitsijöille pääsyn reaaliaikaisiin rengastietoihin, kuten rengaspaineeseen ja lämpötilaan. Rengasvauriot huomataan nopeasti ja estetään renkaan mahdollinen puhkeaminen. Renkaat voidaan pitää jatkuvasti optimaalisella ilmanpaineella, mikä alentaa polttoaineen kulutusta. Kuljetuskalusto hyötyy renkaiden pidemmästä käyttöiästä ja autojen todelliset kokonaiskustannukset pienenevät. Continental mahdollistaa uuden askeleen kohti ennakoivaa huoltoa ContiConnect 2.0:n ja entistä enemmän rengastietoa tarjoavien seuraavan sukupolven antureiden avulla.

ContiLifeCycle: toinen tai kolmas elämä renkaille

Kun renkaan pinnoite on kulunut, voidaan kaluston ottaa käyttöön myös Conti360°Solutions- moduuli: ContiLifeCycle- uudelleenpinnoituskonsepti. ” ContiCasingManagement-ohjelmalla rengasrungot voidaan palauttaa takaisin meille, jotta ne voidaan uusiokäyttää ContiRe ja ContiTread premium uudelleenpinnoitus-ratkaisuilla,” selittää Ralf Benack. Kierrättämällä rengasrunkoja luonnonvarojen käyttöä voidaan leikata jopa 70 prosentilla verrattuna uusista raaka-aineista valmistetun renkaan rengastuotantoon. Lisäksi Continental hyödyntää ContiLifeCycle- tuotantolaitoksellaan teknologioita, joissa vanhojen renkaiden kumi uusiokäytetään uusien ja pinnoitettujen renkaiden valmistuksessa. Tämä alentaa hiilidioksidipäästöjä ja vähentää raaka-aineen sekä veden kulutusta. ”Vastuullisuus, ilmastonsuojelu ja hiilijalanjälki ovat olleet avainasioita kuljetusalalla jo pitkään. Ratkaisumme auttavat osaltamme liikennöitsijöitä selättämään nämä haasteet ja tuemme heitä matkalla kohti vastuullisempaa liikennöintiä. Siksi vastuullisuusfokuksemme on ‘Vision 2030’ strategiaohjelmassa,” Benack huomauttaa.

ContiRe EcoPlus-renkaan päivitys

Uudistettu ContiRe EcoPlus HT3 385/65 R22.5 -on Continentalin uudelleenpinnoitettu EMEA-alueelle suunnattu rengasmalli, jonka kilometrisuorite ja vierintävastus vastaavat uutta rengasta. ContiRe EcoPlus HT3-renkaalla on matala vierintävastus ja siten erinomainen polttoainetaloudellisuus. ”Olemme suunnitelleet Conti EcoPlus Generation 3-renkaan ajatellen erityisesti pitkien matkojen kuljetusten polttoainetaloudellisuutta,” Benack tiivistää.

Lähde: Continental

1 kommentti

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *