• Uusi urheilullinen rengas tarjoaa turvalliset ajo-ominaisuudet kuiville ja märille teille.
  • Uutuus on räätälöity kaikkiin ajoneuvoluokkiin urheilullista ajoa varten.
  • Uusi seoskonsepti takaa ajonautinnon ja suuren kilometrimäärän.

Continentalin SportContact 7 tulee markkinoille kolmen uuden rengasteknologian voimin: (1) Renkaan mukautuva kulutuspinta pureutuu kuiviin ja märkiin tienpintoihin, (2) kulutuspinnan koon mukainen muotoilu tarjoaa maksimaalisen ajonautinnon jokaiseen ajoneuvoon, (3) kulutuspinnan BlackChili-seos on räätälöity tarkasti epäsymmetrisen profiilin tarttuvuuteen sopivaksi.

Suorituskykyinen rengas jokaiseen ajoneuvoluokkaan

Continentalin uusi lippulaiva, SportContact 7, määrittelee uudelleen renkaiden suorituskyvyn ja ajo-ominaisuuksien standardit.

”Halusimme tuoda kehitystyömme tuloksena markkinoille parhaan urheilullisen kesärenkaan jokaiseen ajoneuvoluokkaan”, Continentalin tutkimus- ja kehityspäällikkö, professori Burkhard Wies kertoo.

”Uutuuden myötä saavutamme huomattavasti paremman käsiteltävyyden kuivilla ja märillä teillä tai kilparadoilla. Samalla voimme tarjota poikkeuksellisen suuren, edellistä mallia 17 prosenttia suuremman ajokilometrimäärän. Erittäin hyvän polttoainetehokkuuden ansiosta panostamme EU-rengasmerkinnällä C myös kestävään kehitykseen.”

Innovatiivinen muotoilu lisää turvallisuutta

Epäsymmetrisen ja mukautuvan kulutuspinnan ansiosta uusi SportContact 7 pystyy pureutumaan kuiviin ja märkiin tienpintoihin. Uutuus takaa huipputurvalliset ajo-ominaisuudet myös suuremmilla ajonopeuksilla.

”Renkaan voi altistaa paineen alle ja kovalle rasitukselle, jos haluaa lisätä vaatimustasoa. Uusi, mukautuva profiili tarjoaa innovatiivisen muotoilunsa ansiosta turvallisuutta ja ajovarmuutta sekä erittäin tarkan kaarrevakauden märillä ja kuivilla teillä”, Wies kuvailee.

Ajaessa renkaan ”jalanjälki” häviää profiilin korkeimmalla, vettä poistavalla kohdalla. Tämä takaa erinomaisen pidon jarrutettaessa, kiihdytettäessä ja kaarteessa märällä tienpinnalla.

Kaarreajossa kuivalla asfaltilla jalanjälki siirtyy renkaan ulkoreunaan, joka on suunniteltu siten, että se välittää maksimaaliset voimat vakaan käsittelyn takaamiseksi. Uudentyyppiset ”lukituselementit” ulkoreunassa sallivat ainoastaan profiilin rajoitetun liikkumisen tarjoten korkeatasoisen ajonvakauden.

Uudet tekniikat takaavat SportContact-ajotuntumat

Tavanomaiset urheilurenkaat reagoivat eri tavoin eri ajoneuvokonsepteihin – auton painon, koon ja moottorin mukaan. ”Uusi SportContact 7 on ensimmäinen tuote suorituskykyisten renkaiden luokassa, joka on räätälöity kaikkiin ajoneuvotyyppeihin”, Wies toteaa.

Raskaat ajoneuvot vaativat erilaisia rengasratkaisuja kuin kevyet henkilöautot. Siksi SportContact 7:n tekniset tiedot mukautetaan kuhunkin ajoneuvoluokkaan sopiviksi.

”Olemme kehittäneet uusia tekniikoita, joita käytetään renkaan koosta riippuen siten, että voimme taata SportContact-perheelle tyypillisen ajotuntuman eri ajoneuvoluokille mukaan lukien kilpa-ajon. Voimme myös mukauttaa sivuseinämän vakauden, pidon eri kuormitustilanteissa sekä huippunopeuden, ohjattavuuden ja rakenteen kutakin ajoneuvoluokkaa varten”, Wies lisää.

Testit kertovat vaikuttavista tuloksista

Uuden SportContact 7:n kolmas teknologiakomponentti on BlackChili-kumiseos, joka on räätälöity tarkasti profiilin rakenteeseen. Tämä pehmeä seos sopii jäykkään, matalaprofiiliseen rengasrakenteeseen. Erittäin hyvien ajo-ominaisuuksien ohella se varmistaa myös ajokilometrimäärän huomattavan kasvun.

Saavuttaakseen kaiken tämän, Continentalin rengasinsinöörit ja kemistit ovat tasapainoilleet erilaisten ja ristiriitaistenkin tavoitteiden välillä. Yhteistyön tuloksena syntyi epätavallinen yhdistelmäteknologia, joka yhdessä kulutuspinnan muotoilun kanssa parantaa merkittävästi ajo-ominaisuuksia.

Continentalin testit kertovat vaikuttavista tuloksista. SportContact 7:n ajokilometrien määrä kasvoi 17 ja suorituskyky kilparadalla 10 prosenttia. Jarrutusmatkat märällä tienpinnalla lyhenivät 8 prosenttia, ja kuivallakin tienpinnalla jarruttaessa uutuus oli edeltäjäänsä verrattuna 6 prosenttia parempi. Myös ohjattavuus märällä ja kuivalla tienpinnalla sekä pito ovat hyötyneet uudesta kehityksestä (rengaskoon testi 245/30 R 20).

Lähde: MyNewsDesk

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *