Tämän vuoden kesärengasmalliston esittelyssä on mukana kaksi uutuutta, EfficientGrip 2 SUV ja EfficientGrip Cargo 2. SUV-rengas on EfficientGrip SUV -renkaan seuraaja. Sen kilometritulos on jopa 25 prosenttia edeltäjäänsä parempi. EfficientGrip Cargo 2 on kestävä rengas kevyille kuorma-autoille. Se on tehokkaampi jarrutuksessa, ja sen jarrutusmatka on myös lyhyempi kuin edeltäjänsä EfficientGrip Cargon.

EfficientGrip Performance 2 – rengas, joka vie sinut pidemmälle

EfficientGrip Performance 2. Tämä rengas on suositun EfficientGrip Performance -renkaan seuraaja ja jatkaa mullistavan suorituskyvyn osalta edeltäjänsä viitoittamalla tiellä. EfficientGrip Performance 2 -renkaan arvioitu kilometritulos on nimittäin 50 prosenttia aiempaa mallia parempi. EfficientGrip Performance 2 vei viime vuonna toisen sijan Teknikens Värld -lehden kesärengastestissä, ja Auto Express -lehden testin voittaja, yhteensä kymmenen osallistujan testissä.

EfficientGrip Performance 2 on saatavissa 46 koossa15–19 tuuman vannekoolla.

UUTUUS! EfficientGrip 2 SUV – poikkeuksellinen kulutuskestävyys ja vahva suorituskyky sekä märällä että kuivalla kelillä

Goodyear on ilmoittanut uusimman SUV-kesärenkaansa, EfficientGrip 2 SUV:n, lanseerauksesta. EfficientGrip SUV -renkaan uusi malli EfficientGrip 2 SUV tarjoaa poikkeuksellisen kulutuskestävyyden ja sen suorituskyky on vahva sekä märällä että kuivalla kelillä. Katumaastureiden osuus uusien autojen kokonaismyynnistä Euroopassa oli 37 prosenttia vuonna 2020. Vuoteen 2025 mennessä tämän osuuden ennustetaan nousevan 43 % prosenttiin[5]. Kaksi tärkeintä ominaisuutta, joita katumaasturikuskit toivovat renkailta, ovat erinomaiset jarrutus- ja pito-ominaisuudet märillä teillä[6].

EfficientGrip 2 SUV -mallin parempi kulutuskestävyys ja korkea suorituskyky on saavutettu useilla innovatiivisilla ominaisuuksilla:

  • 25 % parempi kilometritulosverrattuna EfficientGrip SUV -malliin[7] Goodyearin Mileage Plus -teknologian ansiosta, joka tekee pinnasta erittäin kimmoisan ja joustavan, jolloin pinta kestää paremmin murtumatta huonokuntoisia teitä laajalla lämpötila-alueella.
  • Lyhyempi jarrutusmatka märillä pinnoilla pitempien tartuntasärmien ansiosta, joiden määrää on lisätty, sekä seoksen alhaisemman jäykkyyden ansiosta, mikä tehostaa vedenpoistoa.
  • Lyhyempi jarrutusmatka kuivalla kelillä suuremman kosketuspinnan ja pinnan keskiosan suurempien ripojen ansiosta.

Kilpailukykyinen mallisto, johon sisältyy 52 uutta kokoa, jotka kattavat vannekoot 16 tuumasta 22 tuumaan, lanseerataan tammikuun 2021 ja helmikuun 2022 välillä.

UUTUUS! EfficientGrip Cargo 2 – Kestävä ratkaisu kevyille hyötyajoneuvoille

Goodyear laajentaa kevyiden hyötyajoneuvojen tuotevalikoimaansa lanseeraamalla EfficientGrip Cargo -renkaan uuden version. EfficientGrip Cargo 2 tarjoaa paremman pinnan kestävyyden ja märän kelin suorituskyvyn.Uuden seoksen ansiosta renkaan pinta kestää paremmin korkeita lämpötiloja ja vaikeita tieolosuhteita. Uusi seos parantaa pinnan kestävyyttä 38 %[8]edeltäjäänsä verrattuna. Lisäksi uusi pitohartsi edistää seoksen muodonmuutosta jarrutettaessa märällä kelillä. Se parantaa jarrutustehoa ja lyhentää märän kelin jarrutusmatkaa 8 %[9]verrattuna EfficientGrip Cargo -malliin.

EfficientGrip Cargo 2 on saatavilla kilpailukykyisenä valikoimana, johon sisältyy 23 kokoa 14–17 tuuman vannekoolle. Ne lanseerataan joulukuun 2020 ja lokakuun 2021 välillä ja kaikki soveltuvat käytettäviksi sähköautoissa.

Eagle F1 Asymmetric 5 – Ylivertainen märkäjarrutus ja kuivakäsittely

Goodyearin Eagle F1 Asymmetric 5 on seuraavan sukupolven UHP-rengas. Goodyear on käyttänyt tässä äärimmäisessä kesärenkaassa innovatiivisia teknologioita, joilla on saatu aikaan huomattavia parannuksia märkäjarrutuksessa ja kuivakäsittelyssä ajomukavuudesta, melutasosta tinkimättä. Avaintekijä renkaan monipuolisissa kyvyissä on Goodyearin kehittämä, huipputekninen seos, joka mahdollistaa erinomaiset märän kelin ominaisuudet kestävyydestä ja kuivakäsittelystä tinkimättä. Renkaan kosketuspinta on suunniteltu laajenemaan jarruttaessa niin, että renkaan kosketus tiehen laajenee tasolle, joka on ominaista yleensä vain ratakäyttöön tarkoitetuilla renkailla. Tämän ansiosta jarrutusmatka märällä on merkittävät 4 prosenttia lyhyempi Eagle F1 Asymmetric 3 -malliin verrattuna.[10]

Eagle F1 Asymmetric 5 on alkuperäisvaruste Mercedes Benz V-Class, Nissan Juke, Fiat 500, Skoda Octavia ja Jeep Renegade. Eagle F1 Asymmetric 5 on saatavissa 75 kokona 17–22 tuuman vannekoolla, joista 6 kokoa SoundComfort -teknologialla varustettuna.

Eagle F1 SuperSport -mallisto – Moottoriurheilun innoittamia renkaita maantielle ja radalle

Goodyearin suorituskykyisimmissä, SuperSport-malliston lippulaivarenkaissa käytetään innovatiivisia teknologioita ja seoksia, joilla saavutetaan huomattavia parannuksia jarrutusmatkoissa ja kierrosajoissa tinkimättä abstraktimmista ajokokemuksen elementeistä, kuten ajotuntumasta käännyttäessä, jarrutuksen aikana ja ajettaessa suorituskyvyn äärirajoilla. Eagle F1 SuperSport –-malliston ylivertaisen pidon ja käsittelyn taustalla on Goodyearin kokemus moottoriurheilusta. Rengas reagoi herkästi suunnan muutoksiin pinnan jäykkien ripojen ansiosta ja renkaan olan ulkosivun massiivinen kuvio takaa varman hallittavuuden kaarreajossa. Erittäin jäykkä sivun rakenne parantaa entisestään käsittelyä heikentämättä ajomukavuutta tarpeettomasti. Eagle F1 SuperSport R parantaa pitoa ja ohjaustarkkuutta radalla ja radan ulkopuolella. Pitoa parantaa suurikitkainen seos, joka tuottaa poikkeuksellisen hyvän kuivapidon. Erinomaisen kaarreajovakauden takaavat pintakuvion sisäuran sillat, jotka vähentävät pintapalojen muodon muuttumista kaarreajoon liittyvien äärimmäisten voimien vaikutuksesta. Eagle F1 SuperSport RS on Goodyearin eniten kisakäyttöä painottava rengas, joka on suunniteltu koettelemaan rajoja radalla, vaikka onkin tieliikennekäyttöön hyväksytty rengas. Sen moottoriurheiluun kehitetty erikoisseos tuottaa äärimmäisen pidon ja suorituskyvyn kuivissa olosuhteissa.

Eagle F1 SuperSport on ensiasennusrengas automalleissa Porsche 911 ja Audi A3/S3. Eagle F1 SuperSport on saatavissa 29 koossa 18-21 tuuman vannekoolla. Eagle F1 SuperSport R on saatavissa 11 koossa 19–21 tuuman vannekoolla. Eagle F1 SuperSport RS on ensiasennusrengas automalleissa Porsche 911 GT2 RS & GT3 RS. Eagle F1 SuperSport RS on saatavissa 2 koossa 20–21 tuuman vannekoolla.

Eagle F1 Asymmetric 3 SUV – UHP-rengas, jonka suorituskyky on optimoitu katumaasturille

Eagle Asymmetric 3 SUV on UHP-luokan rengas, jossa painotetaan kaikissa olosuhteissa optimaalista jarrutusta ja käsittelyä. Tärkeä ominaisuus renkaassa on sen Active Braking -teknologia. Jarrutettaessa renkaan kosketuspinta tiehen suurenee ja siten sen pito paranee, mikä lyhentää jarrutusmatkaa sekä kuivissa että märissä tieolosuhteissa.3Grip Booster -teknologia, joka koostuu adheesioseoksesta, joka tehostaa tartuntaa tien pintaan, on toinen ominaisuus, joka vahvistaa renkaan pitoa ja lyhentää jarrutusmatkaa ja parantaa käsittelyä. Kuivilla ja märillä teillä Eagle F1 Asymmetric 3 SUV:n jarrutusmatka oli 1,2 metriä lyhyempi.[11]

Eagle F1 Asymmetric 3 SUV on alkuperäisvaruste Alfa Romeo Stelviossa, DS DS7, Jaguar E-Pacessa & I-Pace, Range Rover Evoquessa, Porsche Macanissa, Audi e-tronissa, Audi Q7 & Q3 ja VW Touaregissa. Eagle F1 Asymmetric 3 SUV on saatavissa 44 kokona 17–22 tuuman vannekoolla, joista 5 kokoa SoundComfort -teknologialla varustettuna.

[1] Sisäinen testi, verrattuna edeltäjään EfficientGrip SUV

[2] Sisäisiä arvioita. Verrattuna edeltäjään EfficientGrip Performance. Rengaskoko: 205/55R16 91V; auto: VW Golf 7; paikka: yleiset tiet Luxemburgissa ja Ranskassa.

[3] Teknikens Värld, 7/2020, 225/50 R17

[4] Auto Express, 2020, 205/55 R16

[5] IHS Global Insights

[6] IPSOS-yhtiön tutkimus ominaisuuksista ja eduista, joulukuu 2018

[7] Sisäinen testi, verrattuna edeltäjään EfficientGrip SUV

[8] Sisäinen testi, verrattuna edeltäjään EfficientGrip Cargo

[9] Sisäinen testi, verrattuna edeltäjään EfficientGrip Cargo

[10] Edeltäjään verrattuna sisäisten testien perusteella

Testissä seuraavaksi parhaiten pärjänneeseen kilpailijaan verrattuna. TÜV SÜD Product Service GmbH:n lokakuussa 2017 Goodyear Dunlopin tilauksesta tekemä testi. Testatut tuotteet: Eagle F1 Asymmetric 3 SUV, Bridgestone Dueler H/P Sport; Michelin Latitude Sport 3, Pirellli P Zero Rosso. Rengaskoko: 255/50 R19 107Y; testiauto: BMW X5; testipaikat: Mireval (F), Papenburg (D), Garching (D).


Muuta mielenkiintoista luettavaa muualta

Hoitoa lemmikille kellonajasta riippumatta

Pohjoisen Suomen alueella on nyt ensimmäistä kertaa tarjolla sairaalatasoista hoitoa lemmikkieläimille kellonajasta riippumatta, vuoden kaikkina päivinä. Uudistuneen Pohjois-Suomen Eläinsairaalan (entinen Eläinsairaala Evidensia Oulu) laajennetut tilat on remontoitu varta vasten moderniin eläinsairaalatoimintaan sopiviksi, ja ne otetaan virallisesti käyttöön maanantaina 29.7. Eläinsairaala palvelee potilaita koko pohjoisen Suomen alueelta

Uudistettu Espoon eläinsairaala palvelee 24h

Lemmikeillä on nyt mahdollisuus ympärivuorokautiseen sairaalahoitoon myös Espoossa. Uudistunut Espoon Eläinsairaala on tänään aloittanut päivystystoiminnan Suomenojalla, osoitteessa Kurjenkellontie 14. Uudistuneen eläinsairaalan yhteydessä toimii myös Euroopan ensimmäinen urheilukoirien hoitoon erikoistunut klinikka.

Mikä avuksi kun koira ei syö tai nirsoilee?

Koirilla on ruokarohmun maine ja monella koiralla elämä näyttää keskittyvän niihin hetkiin, kun se saa jotain syötävää. Usein koiralle maistuukin kaikki kotiruuasta nappuloihin ja tietenkin kaikki mahdolliset koiranherkut. Jokaisen koiran sisällä ei kuitenkaan asu ruokaa hotkiva ahmatti. Suuri joukko koirista ei haaveile makkarasta ja muusta herkullisesta. Koiran nirsoilu on yleinen ongelma, joka usein huolestuttaa koiran omistajaa. Huoli ei ole täysi aiheeton. Huonosti syövä koira saattaa vähitellen alkaa kärsiä aliravitsemuksen tuomista ongelmista. Ravintoaineiden puutokset aiheuttavat monenlaisia terveysongelmia. Mikä avuksi kun kyseessä on nirsoileva koira

1 kommentti

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *