Goodyear paljastaa uusimman konseptirenkaansa.

BRYSSEL, 3.3.2020 –Goodyear reCharge on mullistava, itse uudistuva konseptirengas, joka voi sopeutua ja muuttua yksilöllisten liikkumistarpeiden mukaan.

”Goodyear haluaa renkaan olevan entistä vahvempi myötävaikuttava tekijä, kun halutaan vastata kuluttajien erityisiin liikkumisen tarpeisiin”, sanoo Goodyearin Mike Rytokoski, Vice-President and Chief Marketing Officer, Goodyear Europe. ”Tämän tavoitteen pohjalta lähdimme luomaan konseptirengasta, joka on valmiina tulevaisuuteen, jossa sähköautoilulta vaaditaan yksilöllisyyttä ja mukavuutta.”

ReCharge-konseptirenkaassa on useita innovatiivisia ominaisuuksia, joiden perustana on kolme pilaria:

Yksilöity

  • ReCharge-konseptin ytimenä on toistuvasti ladattava ja biohajoava pintaseos, joka voidaan ladata uudelleen yksittäisillä kapseleilla. Tämä tekee renkaiden vaihtamisesta huomattavasti helpompaa. Näiden kapseleiden sisällä on erikoisnesteseosta, jonka ansiosta pinta voi uusiutua ja rengas voi ajan mittaan sopeutua ilmasto-olosuhteisiin, tieolosuhteisiin tai yksinkertaisesti kuljettajan ajotapaan. Tekoälyn avulla voitaisiin luoda kuljettajaprofiili, jonka pohjalta nesteseos räätälöitäisiin yksilökohtaiseksi seokseksi.

Kestävä

  • Itse seos valmistettaisiin biologisesta materiaalista ja sitä vahvistettaisiin kuiduilla, joiden mallina olisi yksi maailman vahvimmista luonnonmateriaaleista – hämähäkin seittilanka. Se tekisi seoksesta sekä äärimmäisen kestävää että sataprosenttisesti biohajoavaa.

Helppous

  • Tämä konseptirengas tekisi renkaiden vaihdosta huomattavasti helpompaa toistuvasti ladattavien kapselien ansiosta. Lisäksi pintaa tukisi kevyt, ilmaton, korkea ja kapea runko. Tämä on kapea, luja, vähän huoltoa vaativa rakenne, jonka ansiosta vältettäisiin rengaspaineisiin liittyvät huollot ja renkaan puhkeamiseen liittyvät käyttökatkot.

”Goodyear reCharge on ilman kompromisseja kehitetty konseptirengas, joka tukee yksilöllistä, kestävää ja helppoa sähköautoilua”, sanoo Goodyearin Sebastien Fontaine, Lead Designer,Goodyear Innovation Centre Luxembourg.

Lähde: MyNewsDesk

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.