Uuden sukupolven nastaton Michelin X-Ice Snow -talvirengas on merkittävä uutuus Suomen markkinoilla. Edeltäjäänsä verrattuna uusi X-Ice Snow tarjoaa parempaa suorituskykyä sekä lumella, jäällä että sohjoisella kelillä, ja sen kestoikä on pidempi kuin vastaavien kilpailevien rengasmerkkien. Rengas on myynnissä syyskuun alusta alkaen rengasliikkeissä kautta maan, ja sen kokovalikoima kattaa sekä henkilö- että SUV-autot.

Michelin X-Ice Snow edustaa uutta sukupolvea pohjoismaisiin talviolosuhteisiin tarkoitettujen, nastattomien X-Ice -talvirenkaiden kehityksessä. Sen suorituskyky on hiottu tarjoamaan parhaan mahdollisen etenemiskyvyn ja turvallisuuden talvioloissa vuosi vuoden jälkeen. Uuden henkilöautojen ja katumaastureiden talvirenkaan tuotannosta Euroopassa 80 prosenttia suuntautuu Pohjoismaihin. Rengasta on järjestelmällisesti testattu ankarissa talviolosuhteissa Michelin Nordicin testikeskuksessa Ivalossa.

Testit osoittavat, että Michelin X-Ice Snow kestää 12 000 km pidempään kuin sen pohjoismaisilla markkinoilla kilpailevat tärkeimmät premium-renkaat.[1]

Michelin X-Ice Snow on suunniteltu tarjoamaan luotettavaa ja yllätyksetöntä ajoa kylmissä, vaativissa talviajo-olosuhteissa. Rengas edustaa uusinta teknologiaa ja myös pintakuvio on uusi –se on suorastaan poikkeuksellisen hyvä nastaton talvirengas. Mikä tärkeintä, X-Ice Snow säilyttää tehokkaan ja turvallisen suorituskykynsä koko elinikänsä ajan, myös kuluneena, sanoo Peyman Sabet, Michelin Nordicin toimitusjohtaja.

Michelin X-Ice Snow’n turvallinen ja tasainen etenemiskyky vaativissa talviolosuhteissa on saavutettu erityisesti neljän rengasteknologisen innovaation avulla:

  • Flex-Ice 2.0 kumiseos:ainulaatuinen, joustava silicapohjainen kumiseos, joka on kehitetty hyvin erilaisiin talvilämpötiloihin ja säilyttää joustavuutensa hyvin kylmissäkin olosuhteissa, jopa -40 C° pakkaslukemissa.
  • Kulutuspinnan innovatiivinen kumiseos, jolla renkaan lumi- ja jääpidon tehoa on parannettu käsittelemällä jäykkää polymeeripohjaista seosta inkluusioteknologialla. Sen ansiosta renkaan pintaan kehittyy ajon aikana jatkuvasti mikrotason karheutta, jolloin kuvio pureutuu paremmin lumeen ja pystyy tehokkaammin rikkomaan vesikalvon jäisillä teillä. Tämä pitoa lisäävä prosessi jatkuu koko renkaan eliniän ajan, talvesta talveen.
  • Uuden sukupolven V-kuvio: kulutuspinnan täysin uudenlainen V-kuvio mahdollistaa maakosketusalan sataprosenttisen hyödyntämisen lumi- ja jääpidon optimoimiseksi. Sohjoisella tiellä renkaan suorituskyky on poikkeuksellisen hyvä.
  • Kahdentyyppiset, kuvion pohjaan ulottuvat kolmiulotteiset lamellituusiutuvat renkaan kuluessa ja tehostavat kuvion pureutumista jää- ja lumipintaisilla teillä.

Michelin X-Ice Snow korvaa Michelin X-Ice Xi3 ja Latitude X-Ice Xi2 -rengasvalikoiman. Syksyllä 2020 X-Ice Snow on markkinoilla 92 rengaskoolla nopeusluokissa T ja H henkilöautoille sekä Crossover (CUV) ja SUV-malleille, joiden vanteen halkaisija on 14 – 22 tuumaa. Syksyllä 2021 valikoimaan lisätään vielä 54 rengaskokoa.

Michelin Long Lasting Performance -tuotestrategia

Michelin on vahvasti sitoutunut kehittämäänsä Long Lasting Performance -tuotestrategiaan (kestävän suorituskyvyn strategia). Strategiaa noudatetaan kaikissa liiketoimintayksiköissä ja se ohjaa lukuisten nykyisten tuotteiden kehitystä henkilö- ja kuorma-autojen renkaista kaksipyöräisten renkaisiin. Michelin julkisti kestävän suorituskyvyn strategiansa vuonna 2017, ja sillä on keskeinen osa tulevassa liiketoiminnassa.

Strategia ohjaa yhtiön toimintaa ja sitä toteutetaan Michelin-renkaiden suunnittelu- ja kehitystyössä sekä teknologisissa ratkaisuissa ja innovaatioissa. Strategian ytimenä on valmistaa erinomaisia renkaita, joiden ominaisuudet säilyvät niin, että renkaan suorituskyky säilyy luotettavana uudesta aina lailliseen kuvionsyvyysrajaan saakka. Talvirenkaiden kulumisraja on 3 millimetrin kuvionsyvyydessä. Tällä strategisella linjauksella on laajempiakin positiivisia vaikutuksia: materiaalien, resurssien ja kustannusten tehokas taloudellinen hyödyntäminen valmistuksessa, renkaan täyden potentiaalin avaaminen kuluttajan käyttöön turvallisesti ja näiden seurauksena ympäristöhaittojen väheneminen. Autoilija, joka käyttää renkaansa lailliseen kulumisrajaan saakka, ajaa pidempään renkailla, joiden vierintävastus on matalimmillaan.

Michelin X-Ice Snow on ensimmäinen pohjoismainen nastaton talvirengas, joka on alusta pitäen kehitetty kestävän suorituskyvyn strategian mukaisesti. Strategian toteutuminen uudessa rengasmallissa on varmistettu perinpohjaisilla testeillä.

Lähde: News Cision

1 kommentti

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.