• Uusien 315/80 R 22.5 X Multi Z ja X Multi D -renkaiden kilometritulos jopa 30 prosenttia parempi[1]
  • Michelin X Multi HL Z ja HL T -renkailla 1 000 kg suurempi akselikohtainenkantavuus[2] 

Michelin on laajentanut monipuolisen X Multi -kuorma-autonrenkaidensa sarjaa. X Multi -renkaat on tarkoitettu erityisesti keskipitkille kuljetuksille. X Multi Z ja D ovat nyt saatavissa uutuutena rengaskoossa  315/80 R 22.5. Lisäksi markkinoille ovat uutuuksina tulleet X Multi HL Z ja X Multi HL T koossa 385/65 R 22,5.

X Multi Z ja X Multi D -renkaiden edut ovat nyt saatavilla myös 315/80 R 22.5 rengaskokoa käyttävään kalustoon, joka edustaa suurta osaa segmentissä. X Multi HL Z ja X Multi HL T on tarkoitettu akseleille, joille tarvitaan suurempaa kuormauskapasiteettia, esim. nosturilla tai 38 tonnin perävaunulla/kaksiakselisella puoliperävaunulla varustettuihin kuorma-autoihin. Renkaat ovat lisäksi X Multi -sarjalle tyypilliseen tapaan monipuoliset ja niillä on entistä pidempi kilometrisuorite. Uusissa renkaissa käytetään Michelinin uusimpia teknologisia ratkaisuja, jotka mahdollistavat kuljetusliikkeelle merkittäviä säästöjä renkaiden jopa 30 prosenttia pidemmän käyttöiän[3] ansiosta.

Useimmilla X Multi-renkailla on 3PMSF -talvipitomerkintä, joten ne ovat talvikäyttöön testattuja ja hyväksyttyjä sekä ylittävät merkinnän hyväksymisrajan vielä jopa 2 mm:n kuvion urasyvyydellä[4].

Michelinin kaikkien kuorma-autonrenkaiden tapaan X Multi -renkaat voidaan jälkiurittaa ja pinnoittaa Michelinin ”Everything Sustainable” -ohjelman mukaisesti. Renkaiden pitkä käyttöikä ja niiden tuotekehityksen kokonaisvaltainen kiertotaloudellinen ajattelu auttavat kuljetusliikkeitä sekä alentamaan toimintakustannuksiaan että pienentämään ympäristöjalanjälkeään samalla, kun ne voivat paremmin hyödyntää renkaiden käyttöpotentiaalin viimeiseen sallittuun urasyvyyteen saakka.

Michelin X Multi Z ja X Multi D nyt useamman kuljetusliikkeen saatavilla

Michelin X Multi Z ja X Multi D tuotteet ovat tähän saakka pääasiallisesti kattaneet 315/70 R 22.5 koon markkinat, suuren kysynnän vuoksi sarjaan on nyt lisätty myös koko 315/80 R 22.5.

Michelin X Multi uutuus etuakselilla sekä vapaasti pyörivillä akseleilla käytettynä voi antaa lisää renkaan käyttöikää jopa 15 prosenttia edeltäjäänsä verrattuna[5].  Renkaan rakenne perustuu Michelinin Regenion, Forcion ja Infinicoil -teknologioihin.

Michelin X Multi vetoakselillla antaa potentiaalin renkaan jopa 10 prosentin kilometrisuoritteen kasvuun[6] edeltäjään verrattuna. X Multi D:n kulutuspinnassa käytetään kuvion uudistavaa Regenion-teknologiaa ja runkorakenne perustuu Powercoil- teknologiaan.

Uusi Michelin X Multi HL Z ja X Multi HL T    Suurempi kuormauskapasiteetti yhdistelmälle
Michelin X Multi HL Z
 on 385/65 R 22.5 -koon rengas soveltuu mm. 10t -etuakselille ja vapaasti pyöriville akseleille. Se on erityisesti tarkoitettu suurta kantavuutta edellyttäville akseleille, kuten esimerkiksi suuriin nosturiautoihin. Michelinin uuden HL Z -konseptin ansiosta akselikohtainen kantavuus nousee 10 tonniin ja renkaan potentiaalinen kilometrisuorite on jopa 30 prosenttia pidempi edeltäjään verrattuna[7].

Michelin X Multi HL T 385/65 R 22.5 on rengas, joka mahdollistaa 10 t akselikantavuuden perävaunuissa ilman rengaskoon vaihtamista ja antaa lisää kilometritulosta. Lisäksi se antaa kuormituksen suhteen lisäkapasiteettia sekä helpottaa kokonaispainon jakamista eri akseleille.

Uusi XMulti HL T antaa yhden tonnin lisää kantavuutta akselia kohden[8]. Regenion ja Carbion -teknologioihin perustuvan innovatiivisen kulutuspintakuvion ansiosta renkaan käyttöikä on jopa 25 prosenttia pidempi kuin edeltävällä renkaalla, ja vierintävastuskin on matalampi.

Viisi suorituskykyä ja käyttöikää parantavaa, patentoitua Michelin-rengasteknologiaa:REGENION: kulutuspinnan itseuusiutuva pintakuvio antaa kaikissa olosuhteissa hyvän pidon renkaan käyttöiän loppuun saakka. Kulutuspinnan kuvio uusiutuu jatkuvasti kulumisen myötä, kun sen pintaan aukeaa uusia uria.INFINICOIL: renkaan runkoa kiertävä teräsvaijeri, joka tekee renkaasta erittäin kestävän vaativissa olosuhteissa. Sen ansiosta myös vierintävastus on matalampi ja renkaan käyttöikä pidempi(9).POWERCOIL: uuden sukupolven erittäin vahva teräslankarakenne, jonka ansiosta renkaan runko on kevyempi ja renkaan vierintävastus matalampi samalla kun käyttöikä on entistä pidempi.DURACOIL: renkaan jalkaosan uusi rakenne, jossa on erittäin kestävää nailonia, mikä vahvistaa renkaan sivun alaosaa ja helpottaa pinnoittamista.FORCION: innovatiivisesta kemiallisesta seoksesta kehitetty uusi materiaali, joka lisää renkaan sivujen kestävyyttä ja vaurionsietoa, jolloin renkaan käyttöikä on pidempi.

Lähde: News Cision

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *