- Goodyear lanseeraa Eagle F1 -tuoteperheen uusimman jäsenen
- Uusi teknologia parantaa kuivan kelin suorituskykyä sekä märän kelin jarrutusta ja käsittelyä
- Sähköautoille soveltuva teknologia vähentää melua ja vierintävastusta
- Valmiina vakuuttamaan, valmiina sykähdyttämään
Goodyear on esitellyt palkitun UHP-suorituskykyluokan (ultra-high performance) Eagle F1 -rengasmallistonsa tuoreimman renkaan Eagle F1 Asymmetric 6. Uusi teknologia parantaa kuivan kelin suorituskykyä, märän kelin jarrutusta ja käsittelyä sekä sähköautoille soveltuvuutta. Tämän ansiosta Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 on valmiina kaikkeen.
Eagle F1 Asymmetric 6 -mallissa on useita innovaatioita, jotka rakentavat edelleen palkittuun Eagle F1 Asymmetric 5 -renkaaseen perustuen. Uusi malli on suunniteltu soveltuvaksi laajalle valikoimalle autoja, muun muassa tehokkaille viistoperille, urheilullisille pienille autoille, perheautoille, ylellisille sedaneille ja urheilullisille coupéille. Tuloksena on rengas, joka on suunniteltu sekä vakuuttamaan kuljettajat märän kelin jarrutus- ja käsittelyominaisuuksillaan että säväyttämään heitä erinomaisella kuivan kelin suorituskyvyllään ja urheilullisilla ominaisuuksillaan.
Eagle F1 Asymmetric 6 -mallissa on kuivan kelin suorituskykyä parantava1 sopeutuva kosketusalue ja optimoitu rungon muoto, joka sopeutuu kuorman vaihteluihin. Normaaleissa ajo-olosuhteissa renkaan kosketusalueen jalanjälki on normaali, mutta se laajenee kuljettajan tehdessä äärimmäisiä ohjausliikkeitä. Siksi kosketusalue sopeutuu ajotapaan ja suurenee tarvittaessa. Tämä antaa kuljettajalle enemmän pitoa ja reaktiokykyä äärimmäisiin ohjaustilanteisiin.
Eagle F1 Asymmetric 6:n pintaseoksessa on innovatiivinen uusi hartsijärjestelmä, joka lisää renkaan mikrokosketusalaa tienpintaan märällä kelillä. Se antaa kuljettajalle paremman pidon kosteilla ja märillä teillä2. Tämä teknologia on kehitetty UUHP (ultra ultra high performance) -luokan renkaille, jotka on suunniteltu yhtä suorituskykyisiksi niin kilparadalla kuin maanteilläkin. Nyt teknologia on otettu käyttöön Eagle F1 Asymmetric 6 -renkaassa. Siinä tämä teknologia lisää renkaan joustavuutta, minkä ansiosta se mukautuu tai kestää paremmin tien karheutta3. Tämä hartsijärjestelmä tehostaa renkaan pitoa4.
Kaikki Goodyearin valikoiman renkaat ovat sähköautoille soveltuvia, mutta Eagle F1 Asymmetric 6 on suunniteltu erityisesti valmistajien sähköautoja koskevat vaatimukset huomioiden. Sen melua vaimentava kuvio vähentää melua 1 dB.
Tämä näkyy rengasmerkinnässä. Lisäksi renkaan uusi seosteknologia vähentää vierintävastusta ja auttaa pidentämään toimintamatkaa5. Tuloksena on rengas, joka on valmis seuraavan sukupolven liikennettä varten.
Goodyearin Laurent Colantonio, Regional Technology Director EMEA, sanoo: ”Eagle F1 Asymmetric 6 on palkitun Eagle F1 -rengasmallistomme uusin malli. Kuivan kelin suorituskykyä sekä märän kelin jarrutusta ja käsittelyä parantavien keskeisten innovaatioidensa ansiosta se on valmis vaativaa suorituskykyä vaativiin olosuhteisiin, se sekä vakuuttaa että säväyttää kuljettajia. Me Goodyearilla olemme ylpeitä johtavien ensiasennusvalmistajien kanssa tekemästämme työstä seuraavan sukupolven liikenteen kehittämisessä. Siksi Eagle F1 Asymmetric 6 täyttää sähköautojen vaatimukset ja on valmis viemään sähköistä liikennettä eteenpäin.”
Eagle F1 Asymmetric 6 tuodaan markkinoille aluksi 28 kokona vuoden 2022 ensimmäisellä neljänneksellä. Lisää kokoja tuodaan markkinoille vuoden mittaan. Vuoteen 2023 mennessä Eagle F1 Asymmetric 6 on saatavilla peräti 65 kokona 17–22 tuuman vannekoolla.
Ensimmäinen, tammikuussa 2022 myyntiin tuleva kokovalikoima sisältää useita suosittuja kokoja 17 ja 18 tuuman vannekoolle. Lisää kokoja 17, 18 ja 19 tuuman vanteille tulee saataville helmi- ja maaliskuussa. Mallisto laajenee 21 tuuman vanteille huhtikuussa.
(1) (2) (3) (4) Verrattuna edeltäjään Eagle F1 Asymmetric 5. Sisäiset testit, koko 225/45R17, testiauto: Volkswagen Golf 8, testipaikka: Mireval-testirata.
(5) Vierintävastus ja melun vaimennus paranivat verrattuina edeltäjään Eagle F1 Asymmetric 5. Parannuksen suuruus on rengaskokokohtainen.
Lähde: MyNewsDesk