Goodyearin kesä- ja talvirenkaat on hyväksytty ID.3-malliin 18, 19 ja 20 tuuman vannekoolla.

Volkswagen on julkaissut uuden ID.3-mallin, tämän saksalaisen autonvalmistajan ensimmäisen ainoastaan sähköllä kulkevaksi kehitetyn ajoneuvon. Volkswagenin omien sanojen mukaan tämä on auto, joka ”aloittaa uuden aikakauden, jolle on ominaista sähköinen liikkuminen”. ID.3 perustuu modulaariseen MEB-alustaan, joka on Volkswagen-konsernin uusi, täysin sähköinen alusta, jonka pohjalle suunnitellaan myös muita malleja lähitulevaisuudessa.

”Olemme ylpeitä siitä, että Volkswagen on päättänyt varustaa tämän uraa uurtavan mallin Goodyearin renkailla”, sanoo Goodyearin Hans Vrijsen, Managing Director OE at Goodyear EMEA. ”Goodyear on sitoutunut kehittämään tuotteita, jotka pystyvät vastaamaan sähköautojen suorituskykyvaatimuksiin. Teemme yhteistyötä kaikkien suurten alkuperäisvalmistajien kanssa sähköisen ja hybridiliikkumisen saralla, ja puolet kehittämistämme ensiasennusrenkaista Euroopassa ovat sähköautoille ja hybrideille tarkoitettuja.”

Uusi Volkswagen ID.3, jota toimitetaan nyt asiakkaille kaikkialla Euroopassa, varustetaan 215/55 R18-, 215/50 R19- ja 215/45 R20 -kokoisilla Goodyear EfficientGrip Performance -renkailla sekä 215/55 R18- ja 215/50 R19 -kokoisilla eurooppalaisilla UltraGrip Performance- ja UltraGrip Performance+ -kitkarenkailla. Suunnitelmien mukaan nastarenkaita ja pohjoismaisia kitkarenkaita tulee saataville VW ID.3 -malliin ensi vuonna.

Volkswagen ID.3 -mallissa käytettävät renkaat täyttävät tämän kuuluisan automerkin tiukat normit niiden sähköautoille täydellisesti sopivien edistyksellisten ominaisuuksien ansiosta.

TEKNISET TIEDOT

Goodyearin EfficientGrip Performance on johtava rengasmalli HP-segmentissä. Sille ovat ominaista erinomainen kilometritulos ja erinomainen jarrutussuorituskyky sekä kuivissa että märissä olosuhteissa.

Rengas pystyy tarjoamaan nämä poikkeukselliset ominaisuudet useiden innovatiivisten ominaisuuksien ansiosta. Pinnan suuri kimmoisuus ja joustavuus auttavat vähentämään kulumista.

Seoksen vähäisemmän jäykkyyden ansiosta pintapalat taipuvat helpommin, mikä yhdessä suuremman särmien määrän kanssa edistää veden poistumista märällä kelillä. Suuremmat pintapalat ovat jäykemmät kaarreajossa ja parantavat vakautta hätätilanteen ohjausliikkeissä kuivissa olosuhteissa.

Eurooppalaisten talvirenkaiden UltraGrip Performance -mallisto tarjoaa paremmat jarrutus- ja pito-ominaisuudet kuljettajille, jotka etsivät erinomaista talvisuorituskykyä Euroopan talviteillä. Tämä malli on suunniteltu erittäin suorituskykyisille autoille ja se auttaa parantamaan niiden suorituskykyä märissä, kuivissa, jäisissä tai lumisissa olosuhteissa kahden avainteknologian ansiosta.

Traction Protect -teknologia, johon sisältyy uusi hartsi, joka parantaa renkaan muodonmuutos- ja palautumisominaisuuksia. Tämän ansiosta jarrutusvoima paranee, mikä puolestaan parantaa pitoa. Winter Grip -teknologia sisältää uuden seosten sekoituksen, joka parantaa kumin kimmoisuutta alhaisissa lämpötiloissa, mikä parantaa pitoa sekä lumella että jäällä.

Lisäksi Volkswagen ID.3:een asennetuissa renkaissa käytetään SealTech-tiivisteteknologiaa, joka on Goodyearin uusin liikkumisvarmuutta parantava ratkaisu. SealTech tukkii enintään halkaisijaltaan 5 mm:n kokoiset renkaan pinnassa olevat reiät ja tuottaa erinomaisen ja tasapainoisen suorituskyvyn.

Lähde: MyNewsDesk

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *