Audi luottaa jälleen Goodyeariin yhden lippulaivasähköautonsa varustamisessa. Audi e-tron -katumaastureissa on käytetty Goodyearin renkaita alkuperäisvarusteena vuodesta 2019 alkaen. Nyt Audin uusi gran turismo -sukupolvi, Audi e-tron GT, varustetaan 21-tuumaisilla Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 -renkailla.

”Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 lanseerattiin vuonna 2019 ja siinä on Goodyearin uusinta teknologiaa”, sanoo Goodyearin Hans Vrijsen, Managing Director of Consumer Original Equipment EMEA, ja jatkaa: ”se soveltuu ihanteellisesti Audi e-tron GT:n kaltaisen suorituskykyisen ja kestävän auton vaatimuksiin”.

Audi e-tron GT on sähköauto, jossa yhdistyvät urheilullisuus, mukavuus ja kestävyys. Siinä on sähkömoottori sekä etu- että taka-akselilla, ja urheilullisimman RS e-tron GT -version 475 kW:n teho kiidättää auton nollasta sataan 3,3 sekunnissa. Sähköinen quattro-neliveto välittää kaiken käytettävissä olevan väännön välittömästi kaikille neljälle pyörälle.

”Audi e-tron GT:n välitön teho ja suorituskyky vaativat Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 kaltaisen renkaan, jotta kuljettajat voivat saada parhaan mahdollisen ajokokemuksen”, Vrijsen jatkaa.

Goodyear on käyttänyt tässä äärimmäisessä kesärenkaassa innovatiivisia teknologioita, joilla on saatu aikaan huomattavia parannuksia Eagle F1 Asymmetric 5 märkäjarrutuksessa ja kuivakäsittelyssä ajomukavuudesta tai melutasosta tinkimättä.

Pyrkiessään optimoimaan renkaan suorituskyvyn Goodyear keskittyi sivuttaisvoimien aiheuttaman pintakuvion jouston vähentämiseen. Tämä tuottaa terävän, tarkan kaarreajon, paremman pidon ja tehon ja sulavan kiihdytyksen, jotka auttavat parantamaan kuivakäsittelyä. Myös ohjausvaste on parempi, mikä tuottaa varmuuden tuntua lisäävän ajokokemuksen.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 asennetaan Audi e-tron GT:n kumpaankin versioon koossa 265/35 R21 etuakselille ja koossa 305/30 R21 taka-akselille.

”Goodyearille on ylpeydenaihe edistää yhteistyötämme Audin kanssa, joka on sähköautoilun kentän johtavia valmistajia. Samalla otamme jälleen yhden askeleen kohti sähköautojen moninaiset vaatimukset täyttävien renkaiden kehityksen johtoasemaa”, Vrijsen jatkaa.

Lähde: MyNewsDesk

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *